Avdelningar
Ej korsordsrelaterat
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord
Skriv ett nytt inlägg
|
|
Hej! Jag undrar öv
|
Namn: Mia K
Datum: 2011-01-24 13:51:27
Hej! Jag undrar över hur jag tar reda på om det står två ord t.ex "mycket förtjust". Jag har inga bokstäver. Var nånstans på datan kan man leta? mvh. Mia K |
|
Namn: Rolf L
Datum: 2011-01-24 14:18:57
Hej!
Du ska i så fall leta efter "förtjust" t ex på
www.synonymer.se |
|
Datum: 2011-01-24 14:38:21
Hej igen!
Om du knappar in "synonyme.woxikon.de"
och klickar på den svenska flaggan hittar du
många fler förslag.
Rolf |
|
Datum: 2011-01-24 15:20:38
Hej Rolf L! Jag gjorde som du sa. Det står på svenska "mycket förtjust" när jag har knappat in syno.... och klickat på sv. flagga. Det är okej. Men det står inte nåt ord för detta vad jag kan se. Det som ställer till det är ju att det är två ord man frågar efter, i detta fallet " mycket förtjust". Ordet "förtjust" Går väll att leta efter, men just att det är två ord som sökes. Har du något förslag? Det är ju kul att veta när det dyker upp flera ord igen! mvh. Mia K. |
|
Datum: 2011-01-24 15:25:11
Hej Rolf L. Vad jag förstår kan man inte leta efter två ord" mycket förtjust", man måste alltså koncentrera sig på ordet "förtjust". Kan det stämma? Jag fick mycket förtjust till " ganen". Det tror jag inte är rätt. mvh.Mia K. |
|
Datum: 2011-01-24 16:23:09
Mia!
Du ska bara ange huvudordet, i det här fallet
"förtjust".
Rolf |
|
Namn: eln
Datum: 2011-01-24 16:25:06
föreslår GALEN
Mvh |
|
Datum: 2011-01-24 16:56:05
Hejsan Rolf L! Ja, Jag försår att det inte går att söka efter två ord. Man vill ju gärna testa lite med datan och se efter! Tack både Rolf L och eln. mvh. Mia K. |
Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd
|