Måndag 2024-11-25
Grattis Asta och Astrid som har namnsdag idag!

Avdelningar
Ej korsordsrelaterat
söndagschansen 8& #47;5
GP Söndags-Chansen
Söndagschansen
Hjälp
söndagschansen
Söndags-Chansen5& #47;6
bo
webbkryss
två ord
webbkryss forum

Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord

Skriv ett nytt inlägg

LivL m.fl.
Namn: Ia
Datum: 2014-09-08 23:10:27

God Afton!
Ser att ni varit alerta med kryssandet fram till fotbollsmatchen. Spännande och Zängan "sängen" höll och Zlatan ödmjuk, rättvist resultat.
Har flyttat hem 2 veckor pga älgjakten för gubens skull och jag mörkrädd så det får bli "stadens ljus".
Har åkt på höstinfluensa som vanligt denna tid. Skyller på stadsluften. Annars härligt väder med gröna gräsmattor efterlängtat regn och blivande höstfärger.
Må vi höras.
/Ia

Namn: Yvonne
Datum: 2014-09-08 23:18:25

Krya på dig hälsningar, kanske en varm kopp med
något spetsat ( lite stark ) kan vara väl så gott
för hals och sömn, när gubben ej pysslar om dig.
Mvh....

Datum: 2014-09-08 23:39:07

Hej Yvonne!
Ja, jag har garderat mig med 2 burkar honung från vår stuggranne. En är snart slut men det lenar. I helgen svettade jag upp mig med letande av bortsprungen jakthund i +20 grader, oländig terräng... gilla läget.
Ska försöka vara duktig hemma och ev. putsa fönster eller använda Rut som min granne föreslog.
Och så bry hjärnan lite mera,...kryssa lugnt!
Vi hörs!
/Ia

Namn: LivL
Datum: 2014-09-09 15:45:28

God eftermidda!

Längesen.....här i Öret rullar det på. Började med fönstren igår, får ta lite i taget tycker mina händer.
Här snorar guben......tog en klunk starkt igår i förebyggande..haha. Har en del kryss liggande, men skickar aldrig in så de är bra att ha till senare när man får tiden att räcka till. Nu till gardinstrykning så ett fönster blir klart. Oj nu tittar solen fram igen efter en regnig dag, bortskämd med den ju. Krya på dig Ia och ta det lugnt, låt Rutan ta fönstren.

Hör's/E

Namn: Birgitta 1
Datum: 2014-09-09 17:30:33

Hallå tjejer!
Välkomna till spalterna, här regnar det nu och tyvärr har jag tvätten hängandes ute, dåligt torkväder på hösten. Har varit och hälsat på en släkting som är 92 år och fullt vital i huvudet, bor ensam hemma i stort hus, får hjälp av 2 barn på helgerna med det tyngsta - hon är fullt OK å huvudets vägnar, det är som att prata med en jämnårig. - Ja sommaren har varit ljuvlig /nästan i överkant ibland/ Jag började i går med att putsa ett fönster, har skaffat mig en "apparat" som suger åt sig smutsvattnet, resultatet blev mycket bra, inga ränder heller. Det går snabbt med denna "makapärr", det är 9 fönster kvar, men man ska vara rädd om jobbet.
Må så gott./Birgitta

Datum: 2014-09-09 22:13:08

Go'afton på Er!
Har fått hjäp! Honung och lite starkt, COCILLANA från gubens medicinskåp. Har krattat lönnlöv, fått besök av våra juniorer som invaderat Stadium för inköp (rea), Fixade toscakaka, jordgubbssylt med glass och blev ännu piggare. av dom.
Dessutom fick gubens jaktlag en älgtjur så dagen är "räddad".
Birgitta, guben har förordat "apparaten" men fanns inte på min födelsedagsönskelista ( det blev en ny mixerstav)
så jag får nog lita på dig.
Annars kommer Rutan.
I morgon är en annan dag!

Go'kväll/Ia

PS Yvonne vill veta mera, skyttet! DS

Namn: LivL
Datum: 2014-09-10 15:27:53

God eftermiddag!

Här skiner fönstren utan "apparaten".....haha. Bara två kvar, men tappade lusten, tog en fika istället efter gardinstrykning.
Nu är det 20 grader i Öret, så nya höstjackan hänger bra i garderoben som resten av sommarkläderna. Måste samla kraft till imorgon då blir det svampskogen.

Ha det gott/E

Datum: 2014-09-10 18:27:15

Go,middag!
Har just ätit middag på altanen, 20 +, och klarblå himmel.
Försökte sola mitt på dagen men det blev snuvdropp så jag påtade lite bland höstblommorna och träffade grannar som jag inte sett sedan midsommar.
Gjorde en repa på stan, apoteket, blomjord, långkofta med broschnål, kvällstidning och råkade två kollegor med fika så den eftermiddan rann iväg.
Men fönstren finns kvar och guben vill ha "apparaten" som gåva till mig, haha. Han hade testat den på mässan och jag litar på Birgitta.
Ska göra en maskintvätt och kanske ta en 1/2timmes middagsvila då krafterna har sinat en aning.
Lär bli ännu varmare i morgon. Skönt.
Ha dä/Ia

Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd