Avdelningar
Ej korsordsrelaterat
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord
Skriv ett nytt inlägg
|
|
Ia
|
Namn: LivL
Datum: 2014-08-10 20:21:01
Tjena Ia!
Kul att se din sign. igen. Hur har du det? Hoppas sommaren varit bra.
Har haft svårt för den 30 gradiga värmen. Igår blev det kräftfrossa i stugan och vi fick äntligen några droppar regn. Usch det mesta är borttorkat, måste hushålla med vattnet. Nu tycker jag hösten börjar knacka på känns så på nåt sätt. Jag älskar hösten och Evita känns inte så långt bort längre..haha.
Guben håller på och lagar badrumslåset så nu ska jag kolla om jag får duscha...kanske blir inlåst!!
Vi höres/E |
|
Namn: Ia
Datum: 2014-08-10 21:18:11
Go'afton LivL!
Har levt på land och hav i en månad. Är helt urlakad pga av torkan. Kom hem i afton, då guben lovat bort sig 2 dar, och fick se det nya möblemanget som kommit. Guben och en kompis har fixat möbleringen så nu blir det till att jaga gardiner som passar.
Blommorna hemma, suckulenter, har klarat sig hyfsat. Får vänta ett tag med nya höstblommor.
Ska försöka bättra på korsordskryssande innan fiskekryssningen tar fart på höstkanten.
Har strilat på med vattning mest varje dag och som tur är har vi eget vatten . Till och med potatisblasten har slokat.
Hälsade på syrran i Sthlm och hon blev taggad att gå på Evita. Kanske, kanske kan jag följa med.
Kollade just att vi fått 15 mm regn från 15 juli !!
Nu ser det lovande ut med nattregn framöver och behaglig temp 20-25 grader. Kanske orken kommer tillbaka. Björkarna som fordrar mycket väta har redan börjat fälla sina gula blad- kanske är hösten i antågande redan nu liksom mörkret.
Härligt med många årstider/ombyte förnöjer.
Ska passa på att göra stan i morgon och försöka acklimatisera mig. haha.
Ha det Gott!/Ia
|
Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd
|