Avdelningar
Ej korsordsrelaterat
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord
Skriv ett nytt inlägg
|
|
Ia...Birgitta 1
|
Namn: LivL
Datum: 2014-04-19 12:36:10
GLAD PÅSK på er!
Hoppas du är kry nu Ia! Här i Öret har morgondimman lättat och det känns nästan som sommar ute.
Födelsedagsfika för svågern stundar och sillfrossa till kvällen.
Ha nu en riktigt solig .....hoppas jag ....och skön påsk./E
|
|
Namn: Ia
Datum: 2014-04-19 20:12:46
Goafton och Glad Påsk!
Kommer hem från havet, påskbrunch, rena "julafton" med skinka, dopp leta påskägg och många fiskrätter så då mådde jag hyvens.
Soligt, 13 grader, någon molnbank, lite blåsigt men kaffet slank ned ute på altanen.
Vi stannar hemma i kväll och förbereder födelsekalas för en idrotts-"tonåring" 40-bast i morgon.
Känner mig inte helt återställd från flunsan men har gjort penicillinkur klar då man befarade lunginfl. så nu får det bli vin i stället. Kanske det hjälper, haha.
Tur man är ledig nästa vecka då vädret ser ut att hålla i sig och graderna stiga.
Ska gå ned i varv med något påskkryss och inget problem med sömnen denna period.
Ni må ha en god fortsättning på påskhelgen så hörs vi.
/Ia |
|
Datum: 2014-04-19 20:30:29
Goafton!
Ajaj…, lunginfl.....inge kul. Jag har aldrig haft det men guben har haft 2ggr, fy vad risig han var.
Sitter och flämtar efter gräddtårta följt av sillfrossa. Nu ska guben och jag ha hyrfilmsmaraton, gäller att utnyttja erbjudena..haha.
Glad påskkväll!!!! |
|
Namn: Birgitta 1
Datum: 2014-04-20 14:09:40
Hallå tjejer!
Tack för påskhälsningarna och en god fortssättning önskar jag er. Vi avnjöt påskbordet på påskafton, och det gick riktigt bra att få ner - inga problem alls, men i natt har jag haft svårt att sova, jag var helt enkelt för mätt. efter all påskmat så åt vi en god bakelse och den satt överst och irriterade. somnade efter småtimmarna och vaknade kl sju ändå. nu har jag gjort min promenad, så det känns riktigt ok. Ia, du har väl läst vem som vann VK-krysset den här gången 1:a pris, och sen kommer väl pengarna att rulla in - jag förväntar mej att få komma på TV göra skrapet. Hoppas att du har kryat på dig, ta det lugnt - och inte för mycket vin.
Må så gott/ Birgitta |
|
Datum: 2014-04-20 17:33:54
God eftermiddag så här på Påskdagen!!
Grattis Birgitta!!!!
Här åts det också för mycket för sent, usch sov inget vidare heller. Just hemkommen efter en utflykt till vår fina stadspark där magnoliorna börjar blomma. Tog en fika på en uteservering 18+ får väl duga en aprildag. Stugan imorgon för att jobba lite.
Ha det gott/E |
|
Datum: 2014-04-20 17:45:51
Hej LivL!
Tack!
Här kan vi inte skryta med magnolier, de enda jag kan titta på är konstmagnolier i siden på matbordet just nu, annars är det väl lite lökväxter i rabatten - krokus och snart kommer påskliljorna - om de inte fryser bort förstås.
Vi får vara nöjda ändå.
Hälsn. Birgitta. |
|
Namn: Ia
Datum: 2014-04-24 21:28:46
Go'afton tjejer!
Grattis Birgitta! 5 Triss!
Måste hålla koll på skrapet och behöver du placeringsråd så ställer jag gärna upp, haha.
Får trösta mig själv med 250 kr/Sveriglott i påskas. Brukar ta nya lotter men just nu ligger slanten i plånboken. Har just gjort krysset klart men det blev en "anka" KAUSALT/kasualt.
Har häckat ute i stugan några dar med guben och massa ankommande fåglar. Har njutit av det fina vädret, kört mossrivarn, plockat ogräs"förb. kvickrot" och förberett inför vårsådden.
Rena medicinen för mig, bara lite pollenbesvär.
Blir kvar i stan i morgon då guben lovat joura.Tänkte stöka undan slutet vinterkläder men lusekoftan for nog stanna uppe ett tag då valborgsvädret ser ut att bli svalt och majbrasan får nog också hjälpa till. Bakslag är ju inte helt ovanligt så här års.
Annars, ni må ha en trevlig afton!
=D |
|
Datum: 2014-04-24 22:34:53
Hello!!!
Ia har inte sett dig på ett tag, trodde bacillerna spökade igen.
Vilket väder, sommar till helgen och BAKSLAG till valborg såg jag också. Vinterjackorna tvättade och åker in i förrådet imorgon sen får det bli som det blir. Gräsänka, men i morgon kommer guben hem så då får det bli något fredagsgott till dansen. Får se om vi hinner stugan i helgen, bilbyte på G, äntligen.
Ha en skön helt/E
|
|
Datum: 2014-04-25 22:13:32
Hejsan, svejsan tjejer!
Har haft strul med datorn, så den har varit hos farbror doktorn, och precis hämtats igen i kväll. Vi har en databutik som har öppet mellan 19.00 -23.00. Har just avnjutit Let´s dance, det är härligt att se på hur jätteduktiga de är.Jag hoppas att Benjamin vinner, han är ju bara BÄST. Vet du Ia jag vann på korsordet från Västerbottningen också!Den lotten har jag inte fått ännu, men VK:s blev hela 90kr. De du, men jag tror att dom har glömt några nollor....
Liv, här behåller vi nog vinterjackorna ett tag till - i dag har det varit riktigt skönt sol hela dan och 'plus 14 grader. Ha det så gott!/Birgitta. |
|
Datum: 2014-04-26 19:32:50
God lördagskväll tjejer.
Grattis Birgitta turgumma. Några nollor till vore ju kalas.
Idag bjöd Öret på 20+. Oj vad svettigt det var på citybesöket. Nya solglasögon investerade (hål i plånboken), är så himla ljuskänslig, måste vara rädd om de blå.
Nu ska vi se på post.miljonären.
Trevlig kväll!!/E |
Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd
|