Måndag 2024-11-25
Grattis Asta och Astrid som har namnsdag idag!

Avdelningar
Ej korsordsrelaterat
söndagschansen 8& #47;5
GP Söndags-Chansen
Söndagschansen
Hjälp
söndagschansen
Söndags-Chansen5& #47;6
bo
webbkryss
två ord
webbkryss forum

Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord

Skriv ett nytt inlägg

Hockey!
Namn: Ia
Datum: 2014-01-04 15:08:59

Nu är det nedläpp: Juniorkronorna-Rysssland, semifinal
Håll tummarna !
Trevlig lördag!

Namn: Birgitta 1
Datum: 2014-01-04 16:08:45

Hej flickor!
Guben har redan bänkat sig men jag är ingen idrottsfantast, men jag kan titta på hockey om jag inte har nåt´annat trevligare för mej - och det har jag för det mesta. I morgon är vi bortbjudna igen på middag, så då behöver jag inte tänka på den middan. Förmodligen är det nog läge att bjuda igen snart, jag har en kusin här med fam. i deras fritidshus, det är tradition att bjuda på middag innan dom åker tillbaka till Stockholm i mitten på jan. Dom brukar vara här på julen och på sommaren, o. det är ju kul att träffas. God forts./Birgitta.

Datum: 2014-01-04 19:30:50

Hej Birgitta!
Ja, du har det bra. Du får väl "slå på stort" för främmande så att dom kommer tillbaka till sommaren.Mina kusiner är spridda över landet från Kristianstad - Dalarna-Luleå så jag träffar dom mest här när dom är på genomresa. Trevligt.
VI VANN!
"Dansken, målis var very hot", 2-1
Jag tog ett glas vitt till maten för varje svenskt mål, blev 2. Vet inte om det blir några i morgon i finalen, hoppas vi vinner, ha,ha.
Det blev en innedag i dag pga det regniga vädret men jag fick mycket gjort, sport på TV och 4 helgkryss som fått vila under helgen.
Så nu vilar också jag. Ska kolla Stjärnorna på slottet, kul mix av deltagarna.
Trevlig lördagskväll/Ia

Namn: LivL
Datum: 2014-01-04 19:49:16

Hejsan Hoppsan!

Hade du hoppats på fler mål Ia....haha. Haft svärföräldrarna här på fika, så missade matchen, gjorde mig ärenden in i tv- rummet och tjuvkikade lite. Nu sitter man här ren och mätt och väntar på stjärnorna...ett glas rött och lite god choklad tror jag guben ska få serva mig med. Idag var det något bländande som visade sig en kvart på himlen...skrämmande. Annars så är det som vanligt i Öret, regn, 5+ , inga synliga stjärnfall här inte.

Skål!!

Datum: 2014-01-04 22:46:48

Go'afton LivL!
Nej, 2 räckte och två mål också.
Tänkte se lite på kommande motståndare men fick besök av två paraplykollegor så det blev Stjärnorna och mycke "skvaller".
Tyvärr hatmatch i morgon så det blir nog lite mål för oss och därmed få glas men, huvudsaken vi tar JVM-guld.
Här droppar det fortfarande +/- 0. Tur man slipper far ut på vägarna kan bli underkylt.
Har just slängt några gröna växter, fallande blad, pga solbrist. Får tjå mig ett tag till det blir ljusare.
Gladde mig med ett fång tulpaner från kollegorna.
Det blir nog ljusare framöver.
Fortsatt trevlig helg/Ia

Datum: 2014-01-05 18:55:09

Ia är du laddad?

Nu kör vi!!!!!!!!!!!

/E

Datum: 2014-01-05 19:06:26

Nedsläpp!!

Datum: 2014-01-05 21:25:39

Vi ääger matchen.
Nu tar vi dom!

Datum: 2014-01-05 21:26:48

Jamen vilken rysare.....glömmer och andas..haha.

Snart dags!

Datum: 2014-01-05 22:00:56

Jaha där gick min magkänsla in. Kändes som finnarna var dubbelt så många i förlängningen.
Annars så är det som vanligt i Öret grått och trist. Men på fredag vänder det, 10 cm snö, minusgrader och sen kommer solen. Kanske får använda nya tjocka vinterjackan i alla fall.
Nu har julen flyttat in i förrådet och orkidéerna fått kommit fram ordentligt fulla med knoppar.
Skönt med en måndag som är söndag.

Tjingeling!!!

Datum: 2014-01-05 22:47:51

Vi borde ha vunnit men, so it is. Guben är besviken på hans pojar men så här efter några minuters samtal med "pedagogen" Ia är han relativt nöjd. Kul att det blev en nordisk final/europeisk pall generellt sett.
Jag har tagit fram dunjackan så jag ser fram emot lite "motsånd " nu. Just nu +2, men man lövar och lövar...
Vi tar julgranen i morgon och med allt vad det innebär och hälsar silverjuniorerna välkommen hem.
Jag tar ett rosé för silvret fast det sviiider lite grand, man vill ju va' bäst, hi,hi.
Ha de' gött!

Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd