Måndag 2024-11-25
Grattis Asta och Astrid som har namnsdag idag!

Avdelningar
Ej korsordsrelaterat
söndagschansen 8& #47;5
GP Söndags-Chansen
Söndagschansen
Hjälp
söndagschansen
Söndags-Chansen5& #47;6
bo
webbkryss
två ord
webbkryss forum

Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord

Skriv ett nytt inlägg

LivL m.fl.
Namn: Ia
Datum: 2013-12-30 21:55:45

God afton!
Nu har Ia kommit på fötter efter 2 veckors "lidande".Har varit till havet och kollat en tomt med kompisar och fick andas havssaltsluft/sol och ett par plusgrader, nästan så man ville surfa, ha.Har fått order att slänga julhyacinterna, och vad hände till och med snuvan nästan försvann! Men har hittat kolibriamaryllis, vita, lagom till nyår och stökat undan tomtarna.
Steker just nu älgkalvfilé med mycke enbär för att få lite stuns på de hela. Väntar "Junselegästerna" i morgon FM,
kanske med lite regn, saknar snön, men när Rådhusklockan klämtar lär det bli klart väder.
Ska kolla några repriser som jag missat pga nyttiga utflykter.
Vi höres.

Gott slut och ett Gott Nytt År!

Namn: LivL
Datum: 2013-12-30 22:34:00

Goafton från Öret!

Har nyss kollat på fröken Friman, riktigt bra. Här i södern har vi sett solen ett tag, gjort bilen fin tror aldrig den varit så sk***g.
Nyårsdesserten förberedd, står i kylen och stelnar, varit till vår köttbutik runt hörnet och köpt naturbeteskött, man fick blunda för priset dock. Måste äta upp mig lite, tappade 3 kilo på ett par veckor. Dom nya snyggjeansen hänger i baken..haha.
Jag är så sugen på att städa undan julen men guben är så tomtekär så jag får sansa mig men till helgen åker allt in i förrådet igen. Ska försöka komma igång med mina promenader igen, tänkte testa lite lätt imorgon. Hela höstens träning är som bortblåst.
Men nu får ni ha det så bra där uppåt så hörs vi när vi hörs.

Gott Nytt år !!

Namn: Birgitta 1
Datum: 2013-12-30 22:52:16

Hallå tjejer!
Roligt att höra att du Ia har kommit igång, synd bara att du missade Pontare och Brolle. Pontare är en av mina stora favoriter, hörde honom för flera år sen en solig sommarafton vid havet och vågornas brus, det var en höjdare,har även hört honom i Holmsund. Jag är inte ett dugg sugen på att städa bort julen ännu, vill behålla den lite till. Vi är bortbjudna nyårsaft. så jag slipper stå vid spisen då.I dag har vårt 3¨åriga barnbarn varit hos oss och stökat till, roligt men hon pratar hela tiden, så det är rätt jobbigt också. Vill önska er ett
riktigt GOTT NYTT ÅR. /Birgitta.

Datum: 2013-12-30 23:28:27

Go'afton!
förslag LivL
SKITIG?!
Våra tomtar "lever" men fått flytta till skamvrån bakom öppenpisen..nästa steg blir källaren.
Gällivarehäng blir väl aldrig omodernt, blir automatiskt när plagget används så sträck på dig LivL.
Brolle har jag hört live uppe i Björknäsparken?/Boden och Pontare gör sig bra var än han är.
Ser frk Friman.

Alla är vi bra!
/Ia

Namn: LivL
Datum: 2013-12-31 10:39:37

Haha Ia ...du klurade ut gåtan.
Idag bjuder Öret på grått och tristväder 5+. Lite elvakaffe och en promenad stundar innan köksjobb.

Gott slut & Gott nytt år säger guben och jag!

Datum: 2013-12-31 13:05:17

Hallå där!
Väntar fortfarande på Y-länningarna. Det har varit lite besvärligt väglag, först lite snö på morgon och nu regn som ska gå över till kvällen så flingorna som kom i natt finns inte mer, 3+ nu.
Har stått vid spisen hela förmiddan trots att jag tyckte jag var väl förberedd. Men nu är det bara att vrida på knapparna. Blir säkert en hockeyomgång och fika med småkronorna.

Önskar Gott detsamma till Er/Ia o Guben.

Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd