Avdelningar
Ej korsordsrelaterat
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord
Skriv ett nytt inlägg
|
|
Ia
|
Namn: LivL
Datum: 2013-12-21 17:11:10
God lördagskväll Ia!
Allt väl? Här avlöser bacillerna varandra, nu är jag lite på g men guben snorar. 3 kg lättare är det enda positiva.
Skinkan klar, sillen inlagd, granen nyss klädd. Nu är det bara ett varv med dammsugaren kvar sen kan man gå omkring och småmysa hela måndan och fixa gottebordet.
Snabbvisit till stugan i morgon efter allt blåsande..hoppas allt är OK. Nu får vi sjunga upp oss till körslaget ikväll.
Ha en skön fjärde advent/E |
|
Namn: Ia
Datum: 2013-12-21 18:38:53
G'afton LivL!
Kul att hör från dig.
Har varit däckad sedan lucia med 39 graders feber men har äntligen börjat se ljuset i tunneln.
Har varit till optikern och justerat skalmarna på på mina nya glasögon som sag trodde var boven i dramat med huvudvärken men icke.
Har tagit en vila efter maten och guben har fixat granen med ljus så nu är det min tur att dekorera den, silver eller guld får gälla i år, haha, låt se vad det blir!
Har klarat av julklapparna förutom rimmen som får komma när andan faller på.
Amaryllisarna klarar nog julen men sen får orkideérna träda fram, har förberett dem till nyår med nygamla gäster.
I morgon far guben till stugan och hämtar den frysta provianten och fixar julgott till fåglarna och rådjuren.
Nu är det avlösning i "salongen" då trav och ishockey
gäller.Jag tar på mig jultofflorna och sjunger upp min "altröst" inför körslaget.
Skön helg/advent
Höres/Ia
|
|
Namn: Ia
Datum: 2013-12-21 18:41:39
PS Just nu störtregnar det. Var är den vita julen?
Nej, får inte ge upp. DS |
|
Namn: LivL
Datum: 2013-12-21 18:50:42
Här i Öret är det rena november vädret, 8+, regndis, blåsigt, vågade mig ut på en minipromenad efter lite luft, knappt varit ute på tre veckor. Nu ska vi prova skinkan och årets första julöl..Mums.
Krya på dig gumman!! |
Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd
|