Avdelningar
Ej korsordsrelaterat
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord
Skriv ett nytt inlägg
|
|
Till Ia
|
Namn: LivL
Datum: 2013-12-14 10:53:41
Hallå!
Tänkte precis på dig och såg att du varit inne idag. Hur har du det med stormIvar...har ni klarat er bra.
I Öret var det vitt igen i morse men börjar nu sakta men säkert förintas. På agendan står julhandling ..guben får slita hårt nu när jag måste ta det lugnt ett tag...haha.
Ha en skön tredje advent/E |
|
Namn: Ia
Datum: 2013-12-14 11:48:14
Tjena LivL!
Har varit på två julluncher i veckan och tog tydligen med mig förkylningsvirus men ingen feber och har inte tagit infl.sprutan ännu.
Vi har klarat oss från Ivar men Ö.vik och kusten ner fick tydligen riktig påhälsning. Som mest blåste det 10 sekundmeter hos oss. Tyvärr tinade adventssnön bort men i morgon lär vi få lite nysnö. Hoppas den kommer för att stanna.
Har lagt saffran i whisky för ny omgång julbröd då lucia tog slutet på första baket.
Måste gå ut och hämta mina nya glasögon och få hjälp med julinköpen av guben då han äntligen är ledig från bisysslorna. Mycke sport på TV och kanske lite kryssande.
Trevlig advent/Ia |
|
Namn: LivL
Datum: 2013-12-14 12:02:28
Haha...på tal om sprit till bakning. Guben tittar konstigt på mig när jag säger (han tror jag menar allvar) att jag tar lite av hans fiiinkonjak till kakbaket.
Nu är vi på G här trots alla skidåkare på alla möjliga kanaler.
Krya på dig nu! |
|
Namn: Ia
Datum: 2013-12-14 22:35:30
God afton!
Så mycket bättre det blev.
Jag är så "vacker"och nöjd med mina nya glasögon och fort gick det när guben bestämde julklappar till tonåringarna. Vad mer kan man begära.
Har just fixat saffransmuffins med extra russin och vanillinsocker, fort men gott. Grannarna hälsade på... hade varit på julkonsert med Sjögren och Engberg...var saliga men inget för mig.
Känner mig riktigt pigg då jag tog en lur efter middan ock nu dalar snöflingor ned så det är riktig julstämning i "hyddan".
Ha de gott!
/Ia |
Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd
|