Avdelningar
Ej korsordsrelaterat
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord
Skriv ett nytt inlägg
|
|
LivL m fl
|
Namn: Ia
Datum: 2013-12-09 22:49:04
Goafton!
Hur går det med sjuklingen och medicineringen? Du "låter" ganska pigg nu..kanske beror det på att julbaket är fixat, haha. Tacka guben, hälsa från mig.
Stryker just nu mina gamla julgardiner (vita) till köket då jag inte trivs med röda (nya)!
Har gjort en repa på stan idag och det blev BARA KLAPPAR till mig själv, sprang på flera flera hemmakläder, du vet det nöts ju mera nu. Ingen "catwalk" numera. Vita hyacinter ska också tryckas ned i konkurrens med de snabblommande amaryllisarna.
Är rädd om den lilla snö vi fått men, vi lär också få plusgrader i veckan. Vi håller tummarna.
Nu pressar nattugglan vidare
Om inte annat så krya på Dig/ Ia |
|
Namn: LivL
Datum: 2013-12-10 12:32:46
Förmiddag!
Tackar som frågar...långsamt går det men idag återgick jag till civilationen, där många satt och snorade så jag höll nästan andan ..haha.
Imponerad värre av guben, även fast jag övervakade. Julgardiner har jag lagt ner, sen vi flyttade hit hittar jag inga bra. Däremot hittade jag ett underbart tyg för några år sen som passar hela hösten och julen. Går ihop med pepparkakor och röda amaryllisar ...du fattar precis va. Älskar hyacinter men tål inte doften, har en vit i tyg som ser jätteäkta ut.
Ja du nu slaskar det i Öret så det är bara en tidsfråga innan det är grönt igen. Nu får vi ta fram allt glitter vi har och förbereda oss för Nobelfesten.
Ha en skön dag/E
|
|
Namn: Hej tjejer!
Datum: 2013-12-10 16:48:47
Roligt att höra att du LivL är på benen igen och igång. Ta det lugnt och stressa inte. Är det nu först du insett gubens kapacitet? Det var ju på tiden då, nu vet du att han klarar det mesta, om du skulle bli krasslig - ja t.o.m. julbaket!! Jag var ju och lyssnade på en stor kör med solister och instrumentalister häromkvällen. Det var jättefint, julstämningen infann sig. och i morse hade det kommit sur snö på träd och buskar, så det blev ännu mera julfint. Det var bara att ta snöskoveln och ut och styra - nu regnar det för fullt så den fröjden med snön blir nog kort. Måste ut på klappjakt i morgon har nästan ingenting köpt ännu,
om jag bara visste VAD?
Ha de´så bra. /Birgitta. |
Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd
|