Avdelningar
Ej korsordsrelaterat
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord
Skriv ett nytt inlägg
|
|
Ia
|
Namn: LivL
Datum: 2013-11-16 16:17:37
Halloj tjejen ser att du är inne och klurar.
Här sitter vi och slöar efter en träningsrunda. + 12....var är vintern. Har du vitt på backen än?
Annars en lugn helg, var till Marieberg köpcentrum en sväng och införskaffade lite juldrycker. Sen IKEA...men vände ville inte utsätta guben för det...haha...lugnare på måndag. Nu ska jag försöka resa på mig för en potatisgratäng ska tillverkas.
Ha en himla trevlig kväll önskar E och guben. |
|
Namn: Ia
Datum: 2013-11-16 22:02:54
Tjena LivL!
Har varit som en osalig ande idag...nu förstår jag FULLMÅNE.
"snabba ryck" Kl 1600 åkte hem med vovven som vi haft "till låns" så det har blivit några promenader längs älven och stadsparken. Härligt väder, nästan stiltje, just nu +6,men lovas blåsigt till natten. Passade på att dra några fönster efter regnandet så nu kommer adventsljusen att trivas. Ingen snö ännu men det ska visst bli mot +/-0 till veckan och kanske blir det ljusare (snö) då.
Fick en stor burk spansk saffran av vovvens värdfolk såå... jag förstår vinken, blir mycke julebröd till vovven, ha ha. Passade på att inhandla nåt nytt/en överdel till en lunchträff på tisdag och hoppas att den för tur med sig inför avgörande fotbollsmatchen på kvällen.
Har kollat "så mycke bättre" Titiyo, vilken härlig tjej.
Nu blir det kvällsfika och kanske tar jag tid med lördagskrysset i månskenet.
Ha en fortsatt trevlig afton! |
|
Datum: 2013-11-16 22:57:45
Klass 2 varning uppåt såg jag ....men kanske lång ifrån dig. Sitter och njuter av en ny musikkanal vi fått.. gamla godingar från ungdomens dar...blir en lång natt..haha. Julbak kan man ju inte låta bli...tjuvstartade häromdagen med lite småkakor.
Så mycket bättre överraskar i varje program tycker jag.......sen Downton Abbey på det. Pigg som en mört eller hur säger man ...tog en för lång sovmorgon men skönt var det. Ååååå nu är det 80 tals låtar...då hände det mycket..haha.
Ha en Skön söndag, natti natti/E |
|
Namn: Ia
Datum: 2013-11-17 20:48:30
Halloj!
Läget.
Har varit en blåsig natt, krattat löv i stan som vi inte trodde fanns kvar. Åkte till stugan och kollade "farmor" Hilde som dragit fram, elavbrott sedan i morse, ca 40 träd som hon blåst omkull på vår udde. Tack och lov inget förstört på vår tomt. Guben åker dit i morgonbitti och hjälper till med röjning. Elen lär ha återkommit nu...tänker på älgkött, fisk ja "hela vinterskafferiet" i frysboxen.
Annars lugnt nu, väntar ingen snö ännu men kan bli någon minusgrad i natt.
Trevlig kväll
/Ia |
|
Datum: 2013-11-17 22:08:30
Ojoj....inge kul, men man får glädjas så länge det "bara" är träd som förstörs. Då kanske det blir storkok för dig nu då.
I Öret just nu -2.5....friskt och härligt. Nu blir det Bron......spelade in då vi var borta ikväll.
Ha de gott/E
|
Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd
|