Avdelningar
Ej korsordsrelaterat
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord
Skriv ett nytt inlägg
|
|
Ia..Birgitta1
|
Namn: LivL
Datum: 2013-09-07 22:54:48
Hej tjejer.
Sitter i stugan och myser med tända ljus, becksvart ute lite kusligt. Kollat körslaget...sådär..premiärnerver..blir nog bättre. Fisketur imorgon..guben vill ha revansch..jag leder gäddligan..haha vill inte ha såna..gösar ska det vara.
Ha en skön Söndag/E |
|
Namn: Ia
Datum: 2013-09-08 00:23:06
God afton LivL,
Sitter solo i stan då älgjakten började i dag. Skönt med belysning. Har kollat TV och kryssat, fryst och förvällt grönsaker. Blir mycke soppa på menyn ( fisk-kött- och grönsaks) när guben är bortrest.
Blev överrumplad av demonstranter då jag satt och solade på altanen men polisen följde "sällskapet". Får kolla news.
Söndag, blir ännu en dag med 20-22 grader, passande för koll- ungdomsfotboll, 2 matcher.
Cykelavstånd till arenan. Härligt.
Nu tänds snart nattlampan!
God Natt |
|
Namn: Birgitta 1
Datum: 2013-09-10 15:10:59
Hej LivL!
Såg din hälsning i gårkväll just innan jag skulle gå till sängs. Undrar just hur det har gått med fisket om det blivit nån gös? Jag har faktisk aldrig ätit gös, men det kanske är gott, här har vi mest sik och lax och det är väldigt gott. I går hade vi en riktig brittsommardag, men i dag är det mulet men inget regn - men det kommer nog. Har putsat fönster o. bytt gardiner i köket, så nu blev det lite mer höstlikt i köket. Ha det så gott./Birgitt |
|
Datum: 2013-09-10 17:03:23
Hej Birgitta
Nej du det blev ingen fisketur, det blåste lite väl mycket. Krogarna tar saftigt betalt för gösen så den är guld värd. Fick vår första och enda förra sommaren. Guben rökte en utav gäddorna då kan jag smaka i alla fall.
Idag har jag inte fått ett dugg gjort, haft ett tandläkarbesök hängande över mig....men än så länge ser det bra ut. 22 grader i Öret men mörka mål på ingående.
Fotboll ikväll Heja Sverige,,haha/E
|
|
Datum: 2013-09-10 19:04:45
Hej tjejer!
Heja Sverige...snabb utdelning men bättre kantspel. Nu tar vi dom.
Har börjat så smått att höststäda. Inser att jag har tid att klara fönstren själv utan putsfirma som mina arbetsföra grannar anlitar...bara inte vänta för länge innan isen lägger till. I dag, första dan med långbyxor, 17 +, halvmulet. Varit till tandläkarn, röntgen av kindtand, under rotfyllning.
Har talförbud sen 3 dagar, infl. på stämbanden. Tur man är solo och guben rinner och berättar om älgjakten och jag bara m-m-ar. Han tycker det är skönt att få orera fritt nån gång, ha-ha, vänta bara...
PS Har vänt på överkastet till ljus plommon som gardinerna mot mörkare på sommaren att hjälpa till mot våra ljusa sommarnätter.DS
Andra akten börjar!
Hälsn från tant Ia , mot strömmen! |
|
Datum: 2013-09-10 19:28:11
Hallå tjejen.
Ja du tandläkarn blä....har börjat hos en ny som hittade lite smått och gott att åtgärda. Osis med rösten du nu när "körslaget" kört igång..haha.
Höll på att missa tidig matchstart idag...då slapp guben följa med till blomsterhandlarn, får bli imorgon istället...orkideer till halva priset..har bara 20 st några till kan man alltid klämma in.
Nä det var längesen det blev mål nu.......
Ha de/E |
|
Datum: 2013-09-10 22:19:32
Hej tjejer!
Här har vi tittat på "slår du en pensionär" och sen blev det krokodiler, men då somnade jag nog en stund. Vilken pina Ia att inte kunna snacka och svara guben på tilltal, men du får ta igen detta närdu tillfrisknar. Jag ska på violinkonsert på operan på torsdagkväll, dom spelar Sibelius, det ser jag fram emot. Krya på dej Ia.
Hälsn. Birgitta. |
|
Datum: 2013-09-10 23:03:15
Hej igen,
Hösten närmar sig med rådimma och allt vad det innebär bl a för mina stämband. blir lite isolerad men det ordnar sig. Men någon Sthlms-resa blir inte av för mig just nu. Det går ju flera "tåg kanske med pesoinärsrabatt".
LivL har tydligen gruppboende för orkideer. Själv har jag två som verkar trivas med några få knoppar på gång.
Min favvo är guckusko som jag växt upp med intill mitt barndomshem.
Apropå gös-ädelfisk, köpte 2 paket fryst torsk på ICA à 25 kr idag, får nöja mig med det.
Slutet av veckan får jag titta till stugan om den står kvar.
Trevligt med konserten Birgitta.
Go'afton på Er.
|
|
Datum: 2013-09-10 23:09:18
Hej Ia!
Hoppas att tågen verkligen GÅR då!!
Du vet väl att dom har höjt priserna...
Godnatt Ia/Birgitta |
Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd
|